حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

شرایط استرداد و گارانتی کالا

شرایط گارانتی

مدت گارانتی و خدمات پس از فروش کلیه کالاهای عرضه شده در سایت برای هر کالا متفاوت بوده و در قسمت مشخصات فنی هر کالا درج شده است.

♦ در صورت عدم درج موارد مذكور در این قسمت، گارانتی برای آن كالا وجود ندارد، این دسته از محصولات دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی می باشد و پیش از ارسال از نظر صحت و سلامت کنترل شده و پس از بررسی و تأیید استانداردهای کیفی، به مشتری تحویل خواهد شد.

♦ چنانچه کالای خریداری شده دارای گارانتی باشد و دچار نقص فنی شود، خریدار می بایست طبق شرایط مندرج در کارت گارانتی نسبت به دریافت خدمات پس از فروش، از شرکت گارانتی دهنده اقدام نماید.

 

 

شرایط استرداد کالا

رودلند با هدف جلب کامل رضایت مشتریان و همچنین آسودگی خرید آنان به دنبال راهکارهای ارائه خدمات با بهترین کیفیت می باشد. در این راستا تمام کالاها قبل از ارسال، از نظر صحت و سلامت کنترل شده و در صورت تضمین استانداردهای کیفی برای مشتریان ارسال خواهد شد. با این حال ممکن است شما مشتریان گرامی پس از دریافت کالا با مشکلاتی در کالای خریداری شده مواجه شوید. در این صورت مشتریان می توانند با توجه به قوانین تعویض ۲۴ ساعته فروشگاه رودلند، کالاهای خود را تعویض نمایند.

 

اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.

♦ اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، از بخش ارسال درخواست پشتیبانی اطلاع داده شود.

♦ لازم است کارتن، جعبه اصلی و تمامی متعلقات محصول تا پایان روز دوم پس از تاریخ دریافت، نگهداری شده و به رودلند بازگردانده شود.

♦ برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

♦ این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود.

♦ استفاده نادرست از کالا، مواردی مانند: حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیر معمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

♦ کالای معیوب باید به همان حالت اولیه باشد و اثری از استفاده شدن در آن نباشد.
♦ در صورت تأیید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان خدمات پس از فروش سایت رودلند، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.

♦ وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، از بخش ارسال درخواست پشتیبانی به رودلند اطلاع داده شود.

♦ عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزئیات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.

♦ در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا به هیچ عنوان از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده و پلمپ آن باز نشده باشد.

♦ در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

♦ استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به رودلند بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.

خریدار با دریافت کالای ارسال شده و امضای برگه دریافت کالا، رضایت خود را از نوع، تعداد و سلامت فیزیکی کالا ابراز می نماید.

هنگام دریافت کالا از مأمور پست و در حضور وی، کالای خود را به لحاظ تعداد و سلامت فیزیکی بررسی نمایید؛ در صورت مشاهده آسیب‏‌، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به رودلند بازگردانده شود.

پس از دریافت کالا از مأمور پست و امضای برگه تحویل مرسوله، وجود هرگونه مسئولیت آسیب فیزیکی در حمل و نقل به عهده مشتری محترم بوده و رودلند هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد.

 

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

۱- قبل از ارسال کالا: در صورت انصراف از دریافت کالا پس از تسویه حساب و قبل از ارسال کالا، کل وجه به حساب بانکی خریدار مسترد خواهد شد. بدین منظور باید هر چه سریع‏‌تر از بخش ارسال درخواست پشتیبانی به رودلند اطلاع داده شود.

۲- بعد از ارسال کالا: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.

♦ اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۱۲ ساعت پس از ثبت سفارش، باید انصراف خود را از طریق درخواست پشتیبانی اطلاع دهد.

♦ برگرداندن کالا پس از تأیید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود.

♦ لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

♦ در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

♦ از آنجا که رودلند یک وب‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفاً متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است. (سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود)

 

نکات مهم:

♦ پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد در واحد خدمات پس از فروش رودلند باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت، رودلند در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

 

 

کالا را چطور ارسال کنید؟

♦ لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی از طریق درخواست پشتیبانی تماس بگیرید.

♦ از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش رودلند، اکیداً خودداری کنید.

♦ برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و تمامی اقلام همراه و ملزومات دستگاه شامل دفترچه راهنما و … به همراه کالای اصلی ارسال شود.

♦ برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید و حدالامقدور کارتن اصلی کالا را در کارتن دیگری قرار دهید)

♦ برای ارسال کالا در تهران، پیک رودلند با هماهنگی قبلی برای دریافت کالا به محل مشتری مراجعه خواهد کرد.

♦ در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و رودلند تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد؛ ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و پس از تأیید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.

از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان عکس و تصویری از رسید تهیه و آن را از بخش درخواست پشتیبانی به رودلند ارسال کنید.

 

 

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

♦ اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تأیید کارشناسان خدمات پس از فروش رودلند برسد، هزینه‌های ارسال به عهده رودلند است.

♦برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، باید تصویر قبض پستی با مهر شرکت پست از بخش درخواست پشتیبانی به رودلند ارسال شود.

♦ در صورت تأیید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان رودلند، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

 

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

♦ کارشناسان خدمات پس از فروش رودلند ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در صورت تأیید ایراد و آسیب فیزیکی توسط کارشناسان، در صورتی که کالا در انبار فروشگاه موجود باشد، کالا تعویض خواهد شد و مشتری می تواند کالای خود را جایگزین نماید.

لازم به ذکر است که تعویض کالا مشروط به موجود بودن کالا در انبار فروشگاه است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ رودلند بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند.

بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، رودلند تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

♦ اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و رودلند در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا (مبلغ درج شده در فاکتور) به مشتری را می‌پذیرد.

♦ پس از دریافت و پذیرش کالا توسط رودلند، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.

♦ کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد؛ به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

♦ از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

♦ ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش رودلند است.